آخرین بروز رسانی: 3ام فروردین, 1403

تجهیز و راه اندازی کامل مطب دندانپزشکی

تجهیز و راه اندازی کامل مطب دندانپزشکی مطب های دندانپزشکی […]

تجهیز و راه اندازی کامل مطب دندانپزشکی

مطب های دندانپزشکی از گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است.

شاید در گذشته یک دندانپزشک با داشتن چند دستگاه و ابزارهای ساده می توانست کار کند و بیمار را درمان کند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و از همه مهمتر نیار بیماران، تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی هم پیشرفته و امروزی تر شده است چرا که زیبایی و ترمیم دندان اولویت اول هر دندادپزشک و بیمار می باشد.

روش های دندانپزشکی مدرن به تجهیزات و ابزارهای پیشرفته ای نیاز دارند که به دندانپزشکان اجازه می دهد تا روش ها را با دقت  انجام دهند.

چه در حال راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی جدید باشید و چه به دنبال ارتقاء و گسترش یک مطب با اپراتورهای اضافی یا خدمات تخصصی جدید،ابزارها و نجهیزات مختلفی برای تکمیل مطب خود نیاز دارید.

بیش از فناوری‌هایی که برای درمان بیماران استفاده می‌شود، تجهیزات دندانپزشکی همچنین شامل سیستم‌های ابزاری است که به یک مطب دندانپزشکی نیرو می‌دهد. تجهیزات دندانپزشکی را می توان به دسته های زیادی تقسیم کرد تا شامل انواع تجهیزاتی باشد که هر مطب برای درمان بیماران به آن نیاز دارد

ما در آف دنت لیستی از تجهیزات و ابزارهایی که برای تجهیز و راه اندازی کامل مطب دندانپزشکی خود نیاز دارید را فراهم کرده ایم این چک لیست به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هر آنچه که برای ارائه خدمات دندانپزشکی با بالاترین کیفیت برای بیماران خود نیاز دارید فراهم می شود.

 

چه نوع تجهیزات دندانپزشکی ضروری است؟

  • یونیت دندانپزشکی(صندلی)

صندلی بیمار دندانپزشکی یک خرید ضروری در مطب دندانپزشکی است. انتخاب صندلی مناسب برای بیمار و دندانپزشک بسیار مهم است.

برخی از ویژگی‌های یونیت دندانپزشکی می‌تواند شامل: پشتی نازک، چرخان، ارگونومیک، بالشتک نرم، موقعیت‌های قابل برنامه‌ریزی، تکیه‌گاه دو مفصل‌بندی، پشتی سر مغناطیسی، تکیه‌گاه متحرک برای ورود/خروج آسان بیمار، شیب صندلی و سوئیچ پا یا پد لمسی.

برخی از ویژگی‌های صندلی‌های بیمار دندانپزشکی ممکن است مهم‌تر از بقیه باشد،

به عنوان مثال، داشتن یک پشتی نازک به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا فضای پای کافی برای دسترسی بهتر به حفره دندانی داشته باشد.

جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا روکش صندلی قابل تعویض است یا خیر.

نیاز به تعویض صندلی دندانپزشکی به دلیل فرسوده شدن روکش ها به صرفه نیست.

امکان خرید تنها روکش داخلی می تواند عمر صندلی بیمار دندانپزشکی را تا حد زیادی افزایش دهد.

اکثر صندلی های دندانپزشکی از سیستم هیدرولیک برای حرکت قدرتمند و مداوم صندلی استفاده می کنند.

یونیت ملورین Melorin شلنگ از بالا مدل TGL New

  • کمپرسور

یکی از اصلی ترین نیاز های مراکز دندانپزشکی، هوای فشرده پاک می باشد و به طور قطع می توان گفت وجود کمپرسور اویل فری مناسب می تواند تداوم یک مطب دندانپزشکی را با تضمین بیشتری همراه سازد.

هوای فشرده ای که در مراکز دندانپزشکی برای به حرکت در آوردن ابزارآلات دندانپزشکی استفاده می گردد باید کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل اینکه این ابزار آلات در دهان بیمار استفاده می گردد نیاز است که هوای مصرفی به طور کامل پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

به همین دلیل بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی کمپرسور بدون روغن را انتخاب می‌کنند.

mgf compressor dental

  • اتوکلاو

اتوکلاو ماشینی است که برای انجام فرآیندهای صنعتی و علمی که نیاز به دما و فشار بالا نسبت به فشار و/یا دمای محیط دارند استفاده می شود.

اتوکلاوها قبل از اعمال جراحی برای انجام استریلیزاسیون و در صنایع شیمیایی برای خشک کردن پوشش ها و ولکانیزه کردن لاستیک و سنتز هیدروترمال استفاده می شوند.

اتوکلاوهای صنعتی در کاربردهای صنعتی به ویژه در ساخت کامپوزیت ها استفاده می شود.

 

اتوکلاو دندانپزشکی 18 لیتری آویکو Avico مدل بوستر Booster

  • آمالگاماتور

آمالگاماتور دندانی در زمینه دندانپزشکی برای ترکیب مواد ترمیمی مانند کپسول های آمالگام نقره و گلاس آینومر استفاده می شود. آمالگاماتور مدرن یک سیستم اختلاط کامپیوتری است که تحت کنترل یک ریزپردازنده کار می کند.

این یک ترکیب دقیق، کنترل شده و سازگار را تضمین می کند.

اجزای اصلی یک آمالگاماتور یک موتور الکتریکی سری و یک نگهدارنده برای دریافت کپسول با موادی است که باید برای تهیه ترکیب پرکننده مخلوط شوند.

آمالگاماتور معمولی برای نگه داشتن انتهای کپسول در پنجه ای طراحی شده است که به شکل شکل هشت در حال نوسان است.

طراحی مخلوط را به سمت هر انتهای کپسول در هر پرتاب تسریع می کند و مخلوط را با پاستول ضربه می زند.

آمالگاماتورها برای تشکیل پرکننده های آمالگام برای درمان حفره های موجود در دندان ها استفاده می شوند.

آمالگاماتور کپسولی دو موتوره دیجیتال عاج طب مدل Dentalium D Plus

سایر تجهیزات